Van Stellenbosch naar Montagu

13 november 2015 - Montagu, Zuid-Afrika

Vanochtend na het ontbijt een korte stop bij Oom Samie se Winkel. Daarna hebben we een kort bezoek gebracht aan het Village Museum waar de geschiedenis van de stad werd verteld. Gelukkig ook nog wat tijd om wat winkeltjes te bekijken  voordat we via de Franschhoek pas naar Villiersdorp zouden rijden om een kop koffie te gaan drinken bij de ouders van mijn kamergenoot Vivian. Zij wonen al 11 elf in Zuid Afrika. Rond half 1 kwamen we daar aan, bij de Theewaterskloof Golf Estate voor een kopje thee en koffie.

Er was daarna geen tijd voor lunch, dus hebben we een korte stop bij de Spar in het dorp gemaakt waar iedereen een snack en wat te drinken ging halen. Bij Springfield Wine Estate in Robertson hebben we een winetasting gedaan met wederom een prachtig uitzicht. De twee cadillacs van het Montagu Country hotel stonden al op ons te wachten om ons naar de volgende winetasting bij Excelsior Wine Estate te brengen. Een prachtige route met bloeiende paarse jacaranda bomen en rode canna's langs de weg. Via de Cogmanskloof, die Ashton met Montagu verbind (deed mij denken aan Zion nationaal Park West Amerika) kwamen we rond half 5 aan bij het Montagu Country hotel. Nog even tijd om te relaxen bij het zwembad.

Rond half acht genoten van een heerlijk diner in het hotel!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade