Stellenbosch en omgeving

12 november 2015 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

Vanmorgen mochten we het rustig aan doen, omdat de fietstour door de wijnlanden pas om kwart voor 11 zou beginnen. Het zonnetje was al vroeg warm en na het ontbijt was er nog even tijd om mijn blog bij te werken. Aangekomen bij Bikes 'n Wines was het eerst fietsen en helmen passen voordat we konden vertrekken voor een ingekorte tour onder leiding van onze gids Fabian. Het eerste stuk was pittig en vooral bergop! Wat fijn dat ik in Nederland aan spinning doe !

De eerste stop was bij DeWaal Wyn plaas waar we op een heerlijk terras met prachtig uitzicht diverse wijnen mochten proeven. De tweede stop was bij Lovane Boutique Wine Estate waar de entree vrij rommelig was, doordat er gebouwd werd. De wijnproeverij was in de kelder, de wijnen waren iets minder lekker dan bij De Waal, maar dat is persoonlijke smaak. Vanaf hier nog lekker een stuk gefietst, vooral bergaf en rond half 2 waren we weer terug bij het beginpunt. Hier stond de bus alweer op ons te wachten om ons naar het plaatsje Fransschoek te brengen, een plaatsje met Franse invloeden en huegenoten. Gezellig klein plaatsje. We hebben hier 1 guesthouse geïnspecteerd, La Fontane en daarna hebben we een hapje gegeten. Tamara en ik hadden besloten en hapje met mijn ouders te gaan eten. We zijn via de Helshoogte pas richting Fransschoek gereden.

Rond half vijf zijn we teruggereden naar Stellenbosch en hebben we nog een site inspection gedaan bij Wedgeview Country House, erg mooi gelegen accommodatie midden in de wijnlanden.

'S Avomds hebben we lekker gegeten in restaurant Oppie Dorp in het centrum van Stellenbosch. Na het eten zijn we teruggewandeld naar het hotelen zijn we lekker gaan slapen.