Studiereis Namibië Invasie 5 december tot en met 10 december

2 december 2015 - Schiphol, Nederland

Na een geweldige studiereis in Zuid Afrika, mag ik ook nog eens Namibië gaan beleven. Ja, ik heb dit jaar het geluk om ingeloot te zijn op 2 verre studiereizen en ook nog eens kort achter elkaar. Daar zeg ik geen nee tegen :-).

Hierbij het programma, kort maar krachtig en heftig:

5 december

20u10 : Vertrek met een rechtstreekse nachtvlucht van Air Namibia vanuit Frankfurt naar Windhoek. Air Namibia vliegt 6x per week met een Airbus 330-200. De reistijd is ongeveer 10 uur en 20 minuten.

6 december

07u30: Aankomst Windhoek,

09u30-10u00: Transfer naar Erindi Private Game Reserve

12u30-14u00: Lunch
14u00-15u00: Wat tijd om zich op te frissen of een frisse duik in het zwembad te nemen.
15u-16u00: Presentatie Live TT / Air Namibia / NTB Namibian Tourism Board / Touring
16u30: Top safari in open voertuigen in Erindi Game Reserve, 71.000 ha ongerepte wildernis met een hoge concentratie aan wild (olifanten, leeuwen, luipaarden, wilde honden, nijlpaarden, etc). Hier werd ook de spectaculaire Animal Planet reeks “Into the pride” gefilmd.

19u00-19u30 : Einde safari
20u30: Diner.

Van op het terras zal u een fantastisch zicht hebben op de dieren die komen drinken aan de waterplas. Gelieve hiermee rekening te houden en niet te luidruchtig te zijn (dat mag u de dag nadien doen in de woestijn).

7 december

08u00: Ontbijt + check out
09u00: Vertrek naar Swakopmund
13u00: Aankomst Swakopmund, een populaire Duits getinte kuststad gelegen tussen de Atlantische Oceaan en de Namib Woestijn. De Duitse invloed is vooral te merken aan de gebouwen en geven de stad een aparte sfeer.
13u00: Vrije tijd om te lunchen (niet inbegrepen) en deze aangename stad aan de kust te voet te ontdekken. U kan de lokale ambachtenmarkt bezoeken aan de voet van de vuurtoren, een terrasje doen, een wandeling langs het zandstrand te maken of wat te shoppen. In jullie reisdocumenten zit een stadsplan van Swakopmund met de plaats op waar de bus jullie zal droppen en weer oppikken.

14u30: Vertrek met de bussen naar Quads
15u30: vertrek Quadtocht
Diegenen die niet met de quad rijden kunnen met de bussen meerijden naar het tentenkamp in de woestijn en hebben daar wat vrije tijd.

De Quadtocht is geen Parijs-Dakar rally maar eerder een tocht om te genieten van de indrukwekkende natuur. De groep zal opgedeeld worden in verschillende groepen. Elke groep krijgt een begeleider toegewezen. Iedereen moet achter de begeleider blijven rijden. De snelheid wordt aangepast aan het niveau van de groep. De quads zijn volautomatisch, zonder versnellingen.

17u00-17u30: Aankomst met de quad in ons privé woestijnkamp.
Het woestijnkamp bestaat uit 40 slaaptenten & een restauranttent. Elke tent beschikt over twee bedden, wastafel en douche.
19u30: Diner. Dranken

De rest van de avond kan u genieten aan het kampvuur onder de adembenemende sterrenhemel.

8 december

07u00-07u45: Ontbijt.
07u45: Vertrek naar Walvisbaai.
08u30 : Aankomst in Walvisbaai waar onze boottocht met LEVO TOURS zal starten.
09u00: Vertrek bootsafari met verse oesters, lekkere snacks en “fonkelwijn” (voorzie een warme fleece pullover/regenjas want op zee kan het ’s morgens nog fris zijn).

12u30: Einde bootsafari.
12u45: Vertrek naar Sossusvlei met stop in Solitaire.
17u00: Aankomst in Namib Desert lodge (zie pg 35 in de brochure) .Hou er rekening mee dat de ontvangst “zwak” is. 17u00-19u00: Tijd om zich wat op te frissen

19u00-21u00: Afscheidsdiner.

21u00 tot ... : Live To Party met “Special Guest”.

9 december

06u00: Vroeg ontbijt (er worden aspirines voorzien)
07u00: Vertrek naar het Namib-Naukluft Nationaal Park.
De belangrijkste bezienswaardigheden van dit park zijn de enorme oranje zandduinen, die 380m boven de droge Tsauchab Rivier uitkomen en 220m boven de omliggende zee van zand liggen. Deze duinen behoren tot de hoogste van de wereld.
07u45-12u30: Bezoek aan Dooivlei, Duin 45 en Sossuvlei.

12u30-14u00: Sossusvlei Lodge: lunch + vrij bezoek aan de kamers/tenten.

14u00: Vertrek naar Windhoek.
18u30-19u00: Aankomst luchthaven Windhoek.
21u30: Vlucht met Air Namibia naar Frankfurt.

10 december

06u55: Aankomst Frankfurt.

Einde reis!

1. Raymond:
    3 december 2015
    Super gaaf zeg!! Ben benieuwd wat je er van vind. Veel plezier en als je het mij en mijn vrouw straks kunt aanbevelen dan gaan wij ook! Gr. Raymond
  2. Erik:
    3 december 2015