Dag 1 + 2 Kaapstad

10 november 2015 - Kaapstad, Zuid-Afrika

9 november

Om 10.10 uur vertrokken vanaf Schiphol met KLM rechtstreeks naar Kaapstad. Erg prettige vlucht, vriendelijke bemanning die ons in de watten hebben gelegd tijdens een vlucht van 11 uur. De aankomst op de luchthaven van Kaapstad was voorspoedig. Snel door de douane en na kennis gemaakt te hebben met de lokale agent en geld te hebben gepind, gingen we naar ons hotel The Hyde in Kaapstad, gedeelte Seapoint. We hebben nog een afzakkertje genomen in de bar en zijn toen lekker gaan slapen.

10 november

Opstaan om kwart voor 7, het is hier een uurtje later in Kaapstad tov Nederland. Lekker ontbeten, weliswaar nog duf van lange dag van gisteren. Om 8 uur zijn we vertrokken richting Tafelberg, helaas... De tafel was gedekt met een wolk, dus de kabelbaan was gesloten. Nieuwe herkansingen morgen of aan het eind van de reis. Als alternatief zijn we naar Signal Hill gereden en vanaf daar heb je een fantastisch uitzicht op Kaapstad: voetbalstadion WK, Robbeneiland, Tafelberg en Lion's Head. Een mooie fotoreportage kunnen maken. Vanuit Signal Hill zijn

we naar het centrum gereden van Kaapstad, naar Green Market Square.  Een leuke lokale markt met van allerlei Zuid Afrikaanse souvenirs. Afdingen is hier een must!

Daarna hebben we de wijk Bo Kaap, erg kleurrijk en een bezoekje mag niet ontbreken. Ook wel bekend als de Maleisische islamitische buurt, huisjes in felle kleuren en klinkerstraatjes. We hebben hier de Bo Kaap Cooking Tour gedaan. Eerst een rondleiding gehad en toen hebben een cookworkshop gehad met als afsluiter een heerlijke lunch: chicken massala.

Na de lunch hebben we 2 hotels bezocht, guesthouse Antrim Villa en Romneypark all suite hotel.

De dag hebben we afgesloten in The Twelve Apostles hotel onder het genot van Zuid Afrikaanse hapjes en een lekker wijntje. Hét hotel kijkt uit op het Twaalf apostelen gebergte fantastische ligging aan de oceaan en de zonsondergang was waanzinnig.

De dag hebben we afgesloten met een bezoekje aan Waterfront, erg gezellig met winkels, terrasjes, restaurantjes.